Gdzie gramy i jak sie tam dostać

Adres servera na którym gramy: unreal://83.103.59.14:7790.

Co z nim zrobić? Uruchamiamy UT, klikamy Multiplayer->Open Location i wklejamy(Ctrl + v jakby ktoś zapomniał) lub wpisujemy ów adres, i klikamy 'OK'. Jeśli innym razem będziesz chciał znowu zagrać na tym serverze nie musisz znowu wpisywać IP, a tylko w okienku od 'Open Location' nacisnąć strzałke, a znajdziesz tam 10 ostatnich ip które tu wpisywałeś(obrazek).

Open Location

sPATCHuj UT

Patchować da się tylko wersje angielską więc żadne polskie tłumaczenia od ruskich nie wchodzą w gre!

Pierwsze co musisz zrobić to spawdzić jaką masz wersje UT. Uruchamiasz UT i patrzysz w prawym górnym (patrz obrazek po prawej)Wersja UT rogu jaki znajduje się tam numerek. Jeśli jest to 436 to nie czytaj dalej bo masz już zpatchowane, natomiast jeśli jest to 400 to ten art jest dla Ciebie.

Czas ściągnąć patcha. Obecnie znajduje się on -->tu<-- ale gdyby link nie działał to PAN Google będzie wiedział gdzie go szukać. Pościągnięciu uruchamiamy patcha i klikamy 'Next'. Jeśli w następnym okienku nie ma ścieżki do naszego folderu UT lub jest ona błędna to wpisujemy tam poprawaną (patrz obrazek niżej):

Patchowanie drugie okno

Klikamy 'Next' i tą samą ścieżke wpisujemy w następnym oknie(patrz obrazek niżej), klikamy 'Next' i już dalej nie powinno być problemów. UT sPATCHowane.

Patchowanie trzecie okno

Płynność grafiki w UT

UT zostało zoptymalizowane pod OpneGL, ale kiepski support w tamtych czasach sprawił że wszyscy grali na Direct3D. Czas to zmienić.

Czego potrzebujesz:

  • Sterowniki do karty garficznej muszą być firmowe, innymi słowy żadnych Microsoftowych gówien które sie automatycznie zainstalowały z XPka dla przykładu. Mają to być stery które dostałeś z kartą lub ściągnięte ze strony producenta.
  • UT musi być sPATCHowany!!!
  • Potrzebujesz tego pliku

Teraz możemy przejść do tego co tu zrobić. Najpierw ściągnięty plik ładujemy do folderu 'System' w folderze UT. Następnie otwieramy w tym samym folderze ('Sysyem') otwieramy plik 'UnrealTournament.ini', a w nim odnajdujemy POCZĄTEK sekcji '[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]' i usuwamy całą sekcje. Zamiast niej wklejamy ten text:

[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
Translucency=False
VolumetricLighting=False
ShinySurfaces=False
Coronas=False
HighDetailActors=True
UseTrilinear=True
AlwaysMipmap=True
AutoGenerateMipmaps=True
NoFiltering=False
MaxAnisotropy=0
UseS3TC=False
Use4444Textures=False
UseBGRATextures=True
LODBias=0.000000
UseTNT=False
TexDXT1ToDXT3=False
UseMultiTexture=True
UsePrecache=True
MaxTMUnits=0
UsePalette=True
UseAlphaPalette=True
MaskedTextureHack=False
GammaOffset=0.200000
GammaCorrectScreenshots=True
GammaOffsetRed=0.000000
GammaOffsetGreen=0.000000
GammaOffsetBlue=0.000000
OneXBlending=True
RequestHighResolutionZ=True
SwapInterval=0
UseAA=False
NumAASamples=0
AAFilterHint=0
UseZTrick=False
MaxLogUOverV=8
MaxLogVOverU=8
MinLogTextureSize=0
MaxLogTextureSize=8
UseCVA=False
UseMultidrawArrays=False
BufferClippedActorTris=True
UseSSE=2
UseVertexProgram=False
UseTexIdPool=True
UseTexPool=True
DynamicTexIdRecycleLevel=100
DetailTextures=False
UseDetailAlpha=True
DetailClipping=True
SinglePassDetail=True
ColorizeDetailTextures=False
RefreshRate=85
FrameRateLimit=130
TruFormMinVertices=0
TruFormTessellation=3
UseTruForm=False
CacheStaticMaps=False
Use16BitTextures=False
ShareLists=False
DescFlags=0
Description=

Zapisujemy zmiany i zamykamy plik. Uruchamiamy UT, kilkamy Options->preferences->Video->Video Driver i o ile nie masz już tam OpenGL to klikasz przycisk 'Change' a potem 'Yes' (patrz obrazek niżej).

Ustawienia Video

Po pojawieniu się okienka wybierasz opcje 'Show all devices', wybierasz 'OpenGL Support'(patrz obrazek niżej), klikasz dwa razy 'Next' i na końcu 'Run'. Skończone.

Zmiany Video

Vote Menu: co, jak i gdzie?

Głosowanie w wynikachVote Menu - czyli miejsce w którym zarządzamy grą w czasie gry :D. Dokładniej możemy dzięki niemu wybrać mape(podczas lub po skońconej grze) lub wybrać kogo wykopać z servera(nie trzeba być adminem ale trzeba mieć większość głosów żeby wykopać kogoś).Teraz tak, głosujemy klikając dwukrotnie na nazwe mapy którą wybraliśmy(obrazek po prawej)Głosowanie w kolumnie, lub jeśli już ktoś głosował to w ramach skrótu, możemy kliknąć dwa razy na wybraną mapę z wyników głosowania(obrazek po lewej).

Aby wykopać playera klikmay dwa razy razy jego imie z listy lub jeśli ktoś już 'kickował' to w ramach skrótu klikamy dwa razy na liście wyników(patrz obrazek niżej).

Menu Kicków

Najważniejsza rzecz to przyporządkować sobie jakiś klawisz otwierający to Vote Menu. Są na to dwa sposoby:

  • Zrobić to podczas gry(mniej pewne)
  • Zrobić to z poziomu pliku 'User.ini'(100% pewności :D)

Pierwszy sposób może szfankować(ostatnie moje doświadczenia to potwierdzają), ale i tak go opisze. Polega to wszytsko na tym, że gdy po skończonej grze pojawi się Vote Menu, trzeba przejść do zakładki 'Config', następnie klikamy na pole obok napisu 'Map Voting Menu Hot Key' i naciskamy klawisz którym chcemy otwierać "Vota"(patrz obrazek niżej). Bezpieczne klawisze ww tym wypadku to np. 'x' lub 'F7' ponieważ pod nimi nic nie jest przypisane. Problem z tym polega na tym że ostatnio to pole w którym mamy wybrać klawisz nie reaguje i nie chce zapisać klawisza który wybraliśmy.

Konfig Vote Menu

Drugi sposób: wchodzimy do katalogu 'System', następnie otwieramy plik 'User.ini', przewijamy go pare lini w dół, i znajdujemy np. wpis o klawiszu 'F7'. Teraz po znaku '=' wklejamy text 'MUTATE BDBMAPVOTE VOTEMENU'(bez apostrofów), zapisujemy zmiany i zamykamy plik(patrz obrazek niżej). Wszytsko ustawione.

Konfig Vote Menu

UTCacheCleaner: co, jak i gdzie?

Jeśli grasz od dłuższego czasu w UT to pewnie zauważyłeś, że po jakimś czasie od nowa ściągają Ci się mapy,mody iinne rzeczy które już wcześniej ściągałeś. Dzieje się tak dlatego że wszytsko co ściąga Ut jest ładowane jak pliki tymczasowe i istnieją one na Twoim dysku przez 30 dni(później przy Uruchomieniu UT zostaną one skasowane). Inna sprawa to taka, że mapy na których grałeś na jkimś serverze nie są dostępne u Ciebie w wybierałce map(np. w Practice Match). No właśnie aby naprawić te dwie rzeczy został stworzony program UTCacheCleaner.

Po ściągnięciu, rozpakowujemy, no i instalujemy. O ile wcześniej nie pytano nas o ścieżke do folderu UT, to otwieramy teraz program, klikamy przycisk przy napisie 'Cache Directory' i ustawiamy folder 'Cache' w folderze UT(patrz obrazek niżej). Kiedy już wszystko jest dobrze to od czasu do czasu uruchamiasz ten program i klikasz przycisk 'Run' a on już wszytsko tak zrobi żebyś nie musiał n-ty raz ściągać jakiejś mapy.

Wybór folderu

Przy okazji wizyty w programie zawsze warto wejść do zakładki 'Options' i kliknąć przycisk pod zielonym napisem (patrz obrazek niżej). Usunie to tymczasowe pliki które tworzą się podczas sćiągania map i modów przez UT.

Czyszczenie z tymczasowych plików

Brakujący plik: UTDCv18.u

Z dziwnych powodów ostatnio często się zdarza, że przy próbie połączenia z serverem dostajemy komunikat 'Connection Failed' z powodu braku pliku 'UTDCv18.u'. Jeśli spotkałeś się z takim problemem to ściągnij ten plik i umieść go w folderze 'Unreal Tournament\System':

UTDCv18.u

Zainstaluj i skonfiguruj TS

Jest to program dzięki któremu można się porozumiewać podczas Gry dzięki zestawowi 'Słcuhawki + Mikrofon' :D. Teraz Kilka punktów jak, co i kiedy odnośnie TeamSpeaka.

  • Sciagnij TeamSpeak, na dole strony która się otworzy klinij 'I agree'
  • Włącz Team Speak'a
  • connection->connect
  • prawym przyciskiem myszki na białym polu i 'add server' i wpisz jakąś nazwe np. Asta-Net TeamSpeak Server
  • teraz w polu 'server adress': 86.63.64.60:8767
  • potem wymyśl sobie jakiś nick i wpisz w polu 'NickName'
  • wybież annonymus
  • Default Channel: swir
  • Channel Password: yoshi
  • kilkinij connect
  • teraz przy każdym wejściu bierzemy connection->connect wybieramy server który utworzyliśmy, klikamy connect i już jesteśmy. Po połączeniu jeśli nie wylšdowliœcie w pokoju 'swir' to znaczy, że jeszcze nikogo 'z naszej paczki' nie ma na serverze TS, więc jak coś to stwórzcie kanał 'swir' z hasłem 'yoshi'.

Jak utorzyć kanał(pokój).

  • po połączeniu z serverem TS klikamy prawym na liście pokoji i wybieramy 'Create Channel'
  • Pole Name: swir
  • Pole Password: yoshi
  • Pole Codec: Speex 16.3 Kbit
  • reszta jest mniej ważna, więc klikamy 'Create Channel'
Okno TeamSpeak